آن روي سكه اشتغال زنان
نوشته شده توسط : حسين همتي

اگر به سخنراني هاي مسئولين كشور از صدر تا ذيل نگاهي كوتاه بيندازيد مي بينيد كه اصلي ترين مشكل كشور را مشكل اشتغال و بيكاري مي دانند و هر دولتمردي نيز در عرصه هاي انتخاباتي شركت مي نمايد  با شعار حل مشكل بيكاري و ايجاد اشتغال گام در عرصه رقابت مي گذارد و هر كس در اين زمينه شعارهاي داغتري بدهد امكان راي آوردنش نيز بيشتر مي گردد.

شايد سوال كنيد كه چهارتباطي است بين اشتغال و حجاب و عفاف؟ البته سوال بيراهي نيست و ما مي خواهيم بايك راه حل هر دو مشكل را ضربه فني نماييم.

لطفا اول به چند سوال پاسخ دهيد:

1-    مسئول تامين مايحتاج خانواده و در يك كلام تامين كننده هزينه هاي خانواده در شرع و عرف كيست؟

2-    چند در صد ازكساني كه در دانشگاهها به عنوان دانشجو وارد مي شوند  دخترند و چند درصد پسر؟

3-    چند در صد از خانم ها در شغلهايي كار مي كنند كه در شان يك بانوي مسلمان ايراني است؟

4-    دولت سالانه مي تواند چند شغل پايدار ايجاد نمايد؟

5-    براي ايجاد هر شغل پايدار دولت بايد چقدر هزينه نمايد؟

6-    مسئول اصلي تربيت و نگهداري فرزندان در خانواده كيست؟

و دهها سوال ديگر از اين دست كه ما به جهت اختصار فقط به چند پرسش اكتفا نموديم.

با جواب دادن به سوالات بالا و عمل به يافته ها، مشكلات كشور اعم از حجاب و عفاف، بيكاري و اشتغال، تربيت ناصحيح كودكان و نوجوانان، اعتياد و دزدي و هزاران مشكل از اين دست به راحتي حل خواهد شد.

براي اينكه بهتر بيانديشيد به سوالات زير پاسخ دهيد؟

1-    در جامعه ما كه هر روز صدا و سيما و رسانه هاي مختلف به شكلهاي مختلف با سرعت زياد به تبليغ ماشين ها و موبايل ها و .... مي پردازند در صورتي كه پسر جواني بيكار باشد و احتياج به ازدواج داشته باشد ولي هيچ اميدي به تغيير وضعيت نداشته باشد و ببيند كه دختر هاي هم دانشگاهيش، همه شغلهايي براي خود انتخاب كرده اند  چند در صد از افراد راههاي زير را انتخاب خواهند نمود:

الف- صبر كردن  و دعا نمودن و تلاش كردن  براي رفع مشكل

ب- خود را به بيخيالي زدن و پناه بردن به اعتياد و مواد مخدر

ج- خود را به بيخيالي زدن و پناه بردن به فيلم هاي مستهجن و يا دوست شدن هاي خياباني با جنس مخالف و يا ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم

د- براي رسيدن به هدف و آرزو دست زدن به سرقت و يا زورگيري و يا عضو شدن در شبكه هاي هرمي

2-    در جامعه ما كه فوتباليست ها و هنرمندانش هر چند روز يكبار با تيپ ها و قيافه ها و ماشين هاي آن چناني و درآمدهاي اينچنيني در صدر اخبار هستند و تحصيل كردگان معمولا يا بيكارند و يا در اداره اي با حقوقي زير خط فقر دست و پنجه نرم مي كنند و 3هزار ميليارد خورها روز به روز بيشتر مي شوند و هر روز وضعيت گران ها بدتر مي شود به نظر شما پسران جوان بايد كدام راه را انتخاب نمايند:

الف- ادامه تحصيل به اميد روزي كه در 10 يا 20 سال آينده كسي به فكر آنان بيفتد و علم  و عالم را ارج نهد.

ب- ترك تحصيل در سوم راهنمايي و ورود به بازار كار با حقوق زير خط فقر

ج- ترك تحصيل با ديپلم و ورود به بازار كار با حقوق زير خط فقر

د- پر كردن اتاق هاي خانه با عكس فوتباليست ها و هنرمندان و تست دادن در همه باشگاههاي فوتبال به اميد انتخاب شدن به عنوان توپ جمع كن در يك تيم دسته دومي و يا ورود به عرصه بازيگري با هزاران رشوه و پارتي بازي

بگذريم كه خيلي از حرفهاي بالا جدي بود و خيلي از مزاح ها هم جديتر. البته قصد سياه نمايي وجود ندارد و نمي خواهيم بگوييم كه كاري در كشور صورت نگرفته است بلكه اگر خشت اول اشتباه گذاشته شود تا آخر بنا راست نخواهد شد.

حال با هم راه حل را بررسي نماييم.

در پاسخ به سوال اول همه بر اين نكته تاكيد دارند كه مسئوليت اقتصادي خانواده بر عهده مرد است و در اسلام تامين معيشت خانواده( نفقه) بر عهده مرد قرار داده شده است كه البته مباحث قرآني و روايي آن را مي شود در مجالي ديگر مورد بررسي قرار داد.

حال با توجه به آنچه گفته شد در صورتي كه در كشوري مردان بيكار باشند حقي براي زنان براي تصدي پست هاي مسئوليتي وجود ندارد چنانكه رهبر فرزانه انقلاب در نشست انديشه هاي راهبردي بر آن تاكيد نمودند مگر آن جاهايي كه هيچ مردي نمي تواند آن مسئوليت را انجام دهد.

حال اين سوال پيش مي ايد پس چگونه است كه در كشور اسلامي و در استخدام هاي صورت گرفته در همين سالهاي اخير تعداد زنان چندين برابر مردان است !!!
چگونه است كه در كشور اسلامي با آموزه هاي ديني،در آگهي هاي استخدام در بخش هاي عمومي و خصوصي بيشتر طالب خانم ها هستند ؟!!

چگونه است كه در دانشگاههاي دولتي كه از پول بيت المال ارتزاق مي كنند بيشترين ورودي ها را دختران تشكيل مي دهند و مگر نه اين است كه تربيت دانشجو پس از چند سال تقاضاي كار مي آورد و تربيت دانشجوي دختر يعني نيروي كار زن؟!!!

حال اگر پاسخ سوالات ديگر را در كنار جملات بالا قرار دهيد متوجه خواهيد شد كه اين بي بند و باري و تعداد زياد دزدي و اعتياد و ... مرتبط است به دانشگاهها و بازار كار.

هر زني كه وارد دانشگاه و به تبع آن وارد بازار كار مي شود يك مرد بيكار شده و به تبع آن يك خانواده كتر تشكيل شده واحتمالا در آمار بالاتر يك معتاد و دزد به جامعه افزوده شده و يك خانم به فساد كشيده مي شود پس بايد چاره اي انديشيد براي اين چرخه معيوب كه قابل رفع است.




:: موضوعات مرتبط: حسين همتي , مقالات , ,
:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
sea در تاریخ : 1391/9/26/0 - - گفته است :
با سلام
من فکر میکنم که در بحث شما منطقا مقدمات درست اما نتیجه گیری غلط است.
و کاملا متعصبانه.
را ه حل موضوع این نیست که جلوی ورود دختران به دانشگاه و بازار کار گرفته شود تا مشکل بیکاری حل شود.

1)هر زنی که وارد دانشگا میشود لزوما قصدورود به بازار کار را ندارد.

2)اکثر شغلهایی که زنان در ان حضور دارند(یا به قول شما جای مردان را دران شغلها گرفته اند)متاسفانه مشاغل خفیفی هستند که اصلا فرصت شغلی محسوب نمیشود

3)در مشاغل رده بالا اصل بر شایستگی است نه جنسیت که البته در این شغلها در اکثر ارگانها اولویت با مردان است(با نگاهی به امار)

4)اما در نهایت مشاغلی هستند با مزایای بالا که خانم ها هم دران حضور دارند که حقیقتا تعداد معدودی هستند و نمیتوانند قضاوت شمارا تعمیم دهند.

5)در قضاوتتون وضع نه چندان مطلوب زنان سرپرست خانواده را هم درنظر بگیرید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: